APRENDRE PER ESPAIS
Avui hem començat a treballar, jugar i aprendre per ESPAIS.
Què significa treballar per espais? Faré
un breu resum al respecte.
En la metodologia “d’espais d’aprenentatge”
cada aula es converteix en un espai temàtic d’aprenentatge. Al cicle d’infantil
de Can Cantó disposem de 4 ambients distints distribuïts en diferents espais de
l’escola.
Segons els seus interessos cada alumne
decideix on vol anar i què vol fer. D’aquesta forma es barregen tots els
nivells d’infantil i existeix un aprenentatge entre l’alumnat de 3, 4 i 5 anys.
Al disposar de 4 espais diferents treballem amb
un rati per baix dels 15 alumnes per espai.
Aquests són els espais amb els que hem començat a treballar:
-
ARTISTES
-
CONSTRUCTORS
-
LÒGICO-MATEMÀTIQUES
-
ESPAI DE LA LLUM
Durant les dues
últimes hores dels dimecres, l’alumnat, circula lliurement per l’ambient triat.
Aquests espais estan dissenyats per crear un ambient de confiança, en el que
els vostres fills i filles es sentin segurs i en el que puguin tindre total
autonomia per decidir espais, jocs, materials i moure’s de forma autònoma.
Aquestes dinàmiques d’aprenentatge, promouen i desenvolupen un aprenentatge basat en experiències significatives i emocionalment positives.
Així doncs, a cada espai hi ha diferents propostes i materials d’aprenentatge i experimentació per explorar, descobrir, investigar, cercar, indagar, escorcollar, observar, pensar... Els mestres únicament expliquem, a l’inici, les diferents propostes amb les normes, i ens mostrem com mers observadors, deixant que siguin ells qui fan els descobriments i aprenentatges, decidint on volen anar, quan, com...
Per això, els “espais d’aprenentatge” ajuden
a desenvolupar habilitats i adquisicions respectant sempre els diferents ritmes
d’aprenentatge i interessos.
Pregunteu a les vostres abelles a quin
espai han anat avui, si els ha agradat, què han fet, amb qui han jugat...?
Les abelles encisadores.-
Comments
Post a Comment